Polityka prywatności
1. Postanowienia ogólne
Niniejsza Polityka Prywatności określa zasady przetwarzania i ochrony danych osobowych przekazanych przez Użytkowników w związku z korzystaniem z serwisu internetowego www.incomgroup.pl, zwanego dalej „Serwisem”.
2. Administrator danych
Administratorem danych i podmiotem zarządzającym Serwisem www.incomgroup.pl jest Incom Group S.A. z siedzibą we Wrocławiu przy ulicy Mokronoskiej 6, 52-407 Wrocław, wpisany do rejestru przedsiębiorców, prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000568687; NIP: 8970009483; REGON: 005936373, zwany dalej „Administratorem”.
3. Zbierane dane i cel przetwarzania
Przeglądanie zawartości Serwisu nie wymaga podawania przez Użytkownika danych osobowych poza określonymi przypadkami, kiedy to Użytkownik dobrowolnie prześle swoje dane osobowe za pomocą jednego z formularzy dostępnych w określonym celu i wyrazi zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych do określonych celów.
Informacje podawane przez Użytkownika:
Praca. Użytkownik Serwisu zainteresowany zatrudnieniem w Incom Group S.A., ma możliwość zgłoszenia swojej kandydatury na dane stanowisko wypełniając Formularz kontaktowy w zakładce „KARIERA”, podając: imię, nazwisko, numer telefonu, adres e-mail. Ponadto przesłane dane obejmują załączone CV w postaci dokumentu pdf. Podane dane osobowe będą przetwarzane przez Administratora wyłącznie na potrzeby bieżącej rekrutacji, a w przypadku wyrażenia zgody przez Kandydata również w przyszłych rekrutacjach. W przypadku wyrażenia zgody dane będą udostępnione innym podmiotom w Grupie Incom w celu udziału w procesach rekrutacji.
Podstawą prawną przetwarzania danych jest:
– art. 6 ust. 1 lit. c) RODO – przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze, tj. wynikającego z Kodeksu pracy – w zakresie imienia (imion), nazwiska, daty urodzenia, danych kontaktowych wskazanych przez kandydata, wykształcenia, kwalifikacji zawodowe oraz przebiegu dotychczasowego zatrudnienia,
– art. 6 ust. 1 lit. b) RODO – podjęcie działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy,
– art. 6 ust. 1 lit. a) RODO – zgoda kandydata do pracy na przetwarzanie danych w czasie przyszłych rekrutacji,
– art. 6 ust. 1 lit. a) RODO – zgoda kandydata do pracy na przetwarzanie jego dodatkowych, niewymienionych w przepisach prawa danych osobowych (np. wizerunek, zainteresowania),
– art. 6 ust. 1 lit. a) RODO – zgoda kandydata do pracy na udostępnienie danych innym podmiotom w Grupie Incom w celu udziału w procesach rekrutacyjnych,
– art. 6 ust. 1 lit. f) RODO – przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora lub przez stronę trzecią, tj. ustalenie, dochodzenie lub obrona przed roszczeniami.
Kontakt. Dane osobowe w zakresie adresu e-mail oraz numeru telefonu przesłane do Incom Group S.A. podczas kontaktu ze strony Użytkownika będą przetwarzane przez Administratora wyłącznie w celu odpowiedzi na zapytanie, konwersacji, ogólnego kontaktu z Użytkownikiem.
Podanie danych jest dobrowolne, jednakże stanowi warunek skorzystania z funkcjonalności formularza kontaktowego. Brak podania danych uniemożliwi dostarczenie (mailowe/telefoniczne) wiadomości i udzielenie odpowiedzi.
Podstawą prawną przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. f) RODO – przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora.
Rejestracja. W celu rozpoczęcia współpracy oraz pełnego korzystania z usług i produktów oferowanych przez Administratora, Użytkownik rejestruje konto w systemie internetowej rejestracji nowych Partnerów Incom Group S.A., wypełniając formularz umieszczony w zakładce „ZOSTAŃ PARTNEREM”.
Podczas rejestracji należy podać dane firmowe, tj. nazwę firmy, formę prawną, NIP, Regon, datę rejestracji firmy, nazwę banku oraz numer konta bankowego. Konieczne jest podanie także adresu rejestrowego, tj. miejscowość, adres, kod pocztowy, województwo, adres e-mail, numer telefonu, fax, a także adres strony www – jeśli podmiot dokonujący rejestracji taką posiada. Naciśnięcie przycisku „dalej” w kroku 2 rejestracji skutkuje przesłaniem do Incom Group S.A. numeru NIP oraz adresu mailowego.
Zbierane są także dane do wysyłki, czyli: nazwa firmy, nazwa skrócona, miejscowość, adres, kod pocztowy, adres e-mail, numery telefonów, fax, adres strony www.
Dla właściwego realizowania usługi konieczne jest podanie danych przynajmniej jednej osoby do kontaktu, tj. imienia i nazwiska, stanowiska, adresu e-mail, numeru telefony lub/i numeru telefonu komórkowego. Należy także wprowadzić dane osób upoważnionych do odbioru towaru. W tym przypadku przetwarzane są następujące dane: imię, nazwisko, typ dowodu, numer dowodu, upoważnienie typu. Podczas rejestracji należy także wprowadzić adres e-mail, na który, w przypadku zgody, faktury będą wysyłane w formie elektronicznej. Na podstawie wprowadzonych i zapisanych danych generowana jest umowa.
Dane przekazane podczas rejestracji będą przetwarzane przez Administratora w celu rejestracji nowych partnerów oraz zawarcia umowy. W przypadku wyrażenia zgody dane będą przetwarzane również w celu przesyłania informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej. Dzięki tej zgodzie Administrator będzie mógł wysyłać wiadomości e-mail z informacją o ofercie, o promocjach, nowościach, zmianach w cenniku.
W przypadku wyrażenia zgody dane będą przetwarzane również na wykorzystanie telekomunikacyjnych rządzeń końcowych dla celów marketingu bezpośredniego. Dzięki tej zgodzie Administrator będzie mógł zadzwonić i przedstawić promocyjną ofertę.
Każda ze zgód może być w każdej chwili odwołana. Wystarczy wysłać wiadomość na adres e-mail: ochronadanych@incomgroup.pl.
Podstawą prawną przetwarzania danych jest:
– art. 6 ust. 1 lit. b) RODO – przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy, tj. zawarcie i wykonanie umowy, w późniejszym czasie przyjęcie oraz realizacja zamówienia;
– art. 6 ust. 1 lit. c) RODO – przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze m.in. wynikającego z ustawy o rachunkowości, tj. przechowywanie dokumentów księgowych dotyczących realizacji umów;
– art. 6 ust. 1 lit. f) RODO – przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora, tj. ustalenie, dochodzenie roszczeń lub obronę przed roszczeniami związanymi z zawartą umową, dostarczenie informacji o realizacji zamówienia, bieżący kontakt w zakresie realizacji zamówienia, obsługa reklamacji, żądania odstąpienia od umowy;
– art. 6 ust. 1 lit. a) RODO – zgoda na przetwarzanie danych w celu przesyłania informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej i/lub na wykorzystanie telekomunikacyjnych rządzeń końcowych dla celów marketingu bezpośredniego.
Zgłoszenia naruszeń prawa. W związku ze zgłoszeniem naruszeń prawa przetwarzane są dane osobowe takie jak: imię, nazwisko, stanowisko, dane kontaktowe (adres e-mail, numer telefonu) oraz inne dane wskazane w zgłoszeniu. Z tym, że tylko dane osobowe w zakresie imienia, nazwiska są obligatoryjne. Dane umieszczone w zgłoszeniu mogą dotyczyć sygnalisty, świadków, osoby, której dotyczy zgłoszenie.
Celem zbierania danych osobowych jest podjęcie działań związanych z ustaleniem, czy będące przedmiotem zgłoszenia działanie lub zaniechanie stanowi rzeczywiste lub potencjalne naruszenie przepisów takich jak naruszenie przepisów wewnętrznych procedur obowiązujących w Incom Group S.A. i przepisów powszechnie obowiązującego prawa oraz rozpatrywania zgłoszeń, podjęcia czynności wyjaśniających, informowania Sygnalistów o przyjęciu i rozpatrzeniu zgłoszenia jak również podejmowania działań mających na celu przeciwdziałanie ujawnionym nieprawidłowościom na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO.
Celem zbierania danych osobowych jest również wykonanie wobec zgłoszenia czynności, o których mowa w Procedurze zgłoszeń wewnętrznych (pozostawić́ bez rozpatrzenia, przekazać́ do rozpatrzenia, przygotować́ do przekazania do organów ścigania.)
Podstawą prawną przetwarzania tych danych jest wypełnianie obowiązków prawnych ciążących na Administratorze na podstawie przepisów prawa, tj. zgodnie z art. 6 ust. 1 lit c) RODO w związku z ustawą z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów Dz. U. z 2024 r., poz. 928.
Zgłoszenia o których mowa są przyjmowane pisemnie za pomocą formularza online w Serwisie https://www.incomgroup.pl/ w zakładce O FIRMIE -> ETYKA W BIZNESIE.
4. Cookies (Ciasteczka), adres IP oraz usługi Google
Strona internetowa www.incomgroup.pl wykorzystuje tzw. „cookies”, czyli niewielkie pliki z informacjami zapisywanymi na dysku twardym klienta. Dzięki temu może uzyskiwać podstawowe informacje o tym, jak często Użytkownik odwiedza serwis, jakie jego elementy najbardziej go interesują, itp. (adres IP, typ przeglądarki, system operacyjny, czas wizyty, źródło wejścia).
Prawo stanowi, że można przechowywać pliki cookie na urządzeniu Użytkownika, jeśli jest to niezbędne do funkcjonowania Serwisu. Do wszystkich innych rodzajów plików cookie Administrator potrzebuje zezwolenia Użytkownika.
Niezbędne pliki cookie są przetwarzane przez Administratora na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora oraz Użytkowników. Pozostałe pliki cookie są przetwarzane na podstawie wyrażonej przez użytkownika zgody.
Przy wejściu po raz pierwszy do Serwisu Użytkownikowi ukazuje się informacja o plikach cookie. Użytkownik w tym miejscu jest informowany jakie pliki cookie stosujemy w Serwisie, a także ma możliwość wyboru na użycie jakich rodzaje plików cookie wyraża zgodę.
Ponadto Użytkownik w dowolnej chwili może wycofać swoją zgodę bądź dowolnie zmienić swoje preferencje, klikając widget cookie widniejący na każdej stronie (w jej lewym dolnym rogu) a następnie zmieniając ustawienia w ukazującym się banerze.
Ponadto domyślnie oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka) zezwala na obsługę plików cookie na urządzeniu Użytkownika, na którym jest uruchomiona. W większości przypadków oprogramowanie w tym zakresie można skonfigurować samodzielnie w tym między innymi wymusić automatyczne blokownie plików cookie. Kwestie związane z konfiguracją sposobu obsługi plików cookie znajdują się w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowe). Pamiętaj, że niektóre funkcje naszej strony mogą nie działać, jeśli wyłączyłeś korzystanie z plików cookie. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej: Opera, Firefox , Internet Explorer, Chrome, Safari).
Strona www.incomgroup.pl korzysta z Remarketingu z Google Ads do reklamowania swoich produktów online. Zastrzegamy prawo do wykorzystania wszystkich sposobów docierania do odbiorców dostępnych w Google Ads: odbiorcy o podobnych zainteresowaniach, niestandardowi odbiorcy o podobnych zainteresowaniach, odbiorcy na rynku, podobni odbiorcy, cechy demograficzne, lokalizacja, remarketing. Każda osoba może zrezygnować z usługi Google Ads dla reklam displayowych i dostosować reklamy w swojej sieci reklamowej Google za pomocą Ustawień reklam. Użytkownik może też całkowicie zablokować Google Ads poprzez zainstalowanie dodatku do swojej przeglądarki, który zablokuje jego działanie.
Incom Group S.A. nie zbiera żadnych poufnych informacji o swoich gościach.
W zakresie informacji o preferencjach Użytkownika gromadzonych przez sieć reklamową Google Użytkownik ma możliwość przeglądania i edytowania informacji wynikające z plików cookies przy pomocy narzędzia: www.google.com/ads/preferences/.
Google Analytics 4 (GA4)
Narzędzie to umożliwia badanie pochodzenia ruchu i analizowanie zachowania Użytkowników na stronie. GA4 pomaga nam w zrozumieniu i optymalizacji zachowań Użytkowników w naszym serwisie. GA4 dostarcza szeroki zakres informacji na temat ruchu na stronie, konwersji, interakcji Użytkowników i innych ważnych wskaźników, które mogą być przydatne przy podejmowaniu decyzji biznesowych. Dzięki Google Analytics 4 możemy dokładnie śledzić, jak Użytkownicy korzystają z witryn, jakie działania podejmują i jakie konwersje generują. Ta wiedza jest nieoceniona w procesie optymalizacji strony internetowej i kampanii marketingowych.
Criteo
Criteo działa, korzystając z plików cookie, które śledzą Użytkowników podczas przeglądania stron internetowych. Na podstawie zebranych danych Criteo analizuje ich zachowania, np. jakie produkty przeglądają, ile czasu spędzają na stronie, jakie strony odwiedzają, a następnie wyświetla Użytkownikom reklamy tych produktów, które wcześniej przyciągnęły ich uwagę i tych, które mogą być dla nich najbardziej interesujące, choć ich nie oglądali. Criteo nie wykorzystuje żadnych danych, które pozwalają bezpośrednio zidentyfikować Użytkownika, takich jak imię i nazwisko, adres pocztowy, adres e-mail w postaci zwykłego tekstu itp. Kiedy przeglądana jest niniejszy Serwis korzystając z usług Criteo, technologia ta pozwala zbierać ograniczoną ilość danych związanych z przeglądaniem stron przez Użytkownika, takich jak produkty, które oglądał, które umieścił w koszyku i które kupił. Więcej informacji o rodzaju danych gromadzonych przez Criteo i zasadach gromadzenia oraz przetwarzania danych osobowych znajdują się na stronie internetowej: https://www.criteo.com/privacy/.
GetResponse
W naszej firmie korzystamy z narzędzia GetResponse, które służy do obsługi komunikacji e-mailowej oraz kampanii marketingowych. GetResponse umożliwia nam przesyłanie wiadomości informacyjnych, newsletterów oraz treści promocyjnych, które mogą być dostosowane do zainteresowań naszych klientów. W ramach korzystania z GetResponse przetwarzane są dane osobowe, takie jak imię, nazwisko, adres e-mail oraz preferencje dotyczące treści. Dane te służą wyłącznie do realizacji celów związanych z komunikacją marketingową i informacyjną, a ich przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody użytkownika.GetResponse zapewnia bezpieczeństwo przetwarzanych danych poprzez odpowiednie środki techniczne i organizacyjne, zgodne z obowiązującymi przepisami o ochronie danych osobowych (RODO). Ponadto, wszelkie informacje przesyłane za pośrednictwem platformy są zaszyfrowane, co minimalizuje ryzyko nieuprawnionego dostępu.
Dane osobowe nie są przekazywane osobom trzecim i są przechowywane wyłącznie przez naszą firmę oraz dostawcę usług GetResponse, który działa jako podmiot przetwarzający dane. GetResponse jest zobowiązany do przestrzegania umowy o przetwarzaniu danych osobowych, co zapewnia odpowiedni poziom ochrony danych.
Każdy użytkownik ma możliwość rezygnacji z subskrypcji i otrzymywania wiadomości marketingowych w dowolnym momencie, korzystając z linku do wypisania znajdującego się w każdej wiadomości e-mail przesyłanej przez naszą firmę. W przypadku rezygnacji dane użytkownika zostaną usunięte z listy mailingowej.
W związku z przetwarzaniem danych osobowych przez GetResponse użytkownik ma prawo dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania oraz wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych. W sprawie realizacji tych praw prosimy o kontakt z nami za pośrednictwem adresu e-mail: ochronadanych@incomgroup.pl
Microsoft Clarity
Korzystamy z narzędzia Microsoft Clarity, żeby lepiej zrozumieć Twoje potrzeby oraz optymalizować naszą stronę pod kątem Twoich doświadczeń związanych z korzystaniem z niej. Narzędzie zapewniane jest przez spółkę Microsoft Corporation.
Microsoft Clarity rejestruje każdego odwiedzającego naszą stronę i umożliwia odtworzenie nagrania wideo z jego ruchu na naszej stronie, jak również wygenerowanie tzw. map cieplnych. W ramach narzędzia Microsoft Clarity nie mamy dostępu do informacji, które pozwalają nam na Twoją identyfikację, ponieważ Microsoft Clarity nie rejestruje procesu wypełnienia formularzy przeznaczonych do przekazywania danych osobowych.
W celu korzystania z Microsoft Clarity zaimplementowaliśmy w kodzie naszej strony specjalny kod śledzący Microsoft Clarity. Kod śledzący wykorzystuje pliki cookies firmy Microsoft Corporation. Zgromadzone w ramach plików cookies informacje przechowywane są przez Microsoft w ramach pseudonimowego profilu Użytkownika. Ani Microsoft, ani my wykorzystujemy tych informacji do Twojej identyfikacji.
Jeżeli jesteś zainteresowany szczegółami związanymi z przetwarzaniem danych w ramach Microsoft Clarity, zachęcamy do zapoznania się z tymi wyjaśnieniami.
Piksel Facebooka
Serwis korzysta z pikseli „Website Custom Audiences” dostarczanych przez Facebook. Oznacza to, że piksele te są zintegrowane z serwisem, umożliwiając wyświetlanie ukierunkowanych reklam, optymalizację ich efektywności oraz pomiar zasięgu działań marketingowych. Podczas wizyty w serwisie piksel Facebooka łączy przeglądarkę użytkownika z serwerem Facebooka, zapisując plik cookie, co pozwala na śledzenie odwiedzin na podstawie adresu IP. Jeśli Użytkownik posiada konto na Facebooku, informacje te mogą być powiązane z jego profilem i wykorzystywane do wyświetlania spersonalizowanych reklam, chyba że użytkownik sprzeciwił się takim działaniom w ustawieniach swojego konta.
Jako operator Serwisu, Incom Group S.A. nie ma dostępu do szczegółowych danych przekazywanych Facebookowi ani ich dokładnego wykorzystania. Szczegóły na ten temat dostępne są w Polityce Prywatności Facebooka: https://www.facebook.com/about/privacy.
5. Okres przetwarzania danych
- Dane osobowe Użytkowników przekazane Incom Group S.A. w celu rekrutacji będą przetwarzane do czasu zakończenia rekrutacji na dane stanowisko, w przypadku wyrażenia zgody przez Kandydata również na potrzeby przyszłych rekrutacji, przez okres wskazany w klauzuli zgody.
- Dane osobowe Użytkownika przetwarzane do celu obsługi zapytania ofertowego będą przetwarzane przez Administratora przez okres trwania korespondencji, a następnie, w zależności od tego, jakie będą jej rezultaty albo zasilą bazę Partnerów Incom Group S.A. i będą dalej przetwarzane w celu realizacji umowy, albo zostaną usunięte, jeżeli nie zaistnieje możliwość nawiązania współpracy.
W przypadku czytelnego dla Administratora zamknięcia rozmów ze strony Użytkownika, dane zostaną usunięte niezwłocznie z roboczych baz systemowych, a z kopii bezpieczeństwa przed upływem trzydziestu dni.
W przypadku braku odpowiedzi i niejasnej sytuacji, dane będą przechowywane przez okres 6 miesięcy od daty nadania ostatniej wiadomości.
- W przypadku posiadania przez Użytkownika Konta w Serwisie, dane osobowe Użytkownika będą przechowywane tak długo, jak długo Użytkownik będzie prowadził Konto lub do czasu trwania umowy.
- Dane osobowe zamawiających będą przechowywane w celach rozliczeniowych maksymalnie przez okres wynoszący 5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym upłynął termin płatności podatku związany z zawartą umową.
- Dane przetwarzane na podstawie zgody, a więc dane wykorzystywane m.in. do wysyłania informacji marketingowych oraz handlowych, będą przetwarzane do momentu cofnięcia zgody przez Użytkownika.
- Dane osobowe przekazane w zgłoszeniu naruszenia prawa będą przechowywane przez okres 3 lat po zakończeniu roku kalendarzowego, w którym zakończono działania następcze, lub po zakończeniu postępowań zainicjowanych tymi działaniami. Dane nie będą przechowywane dłużej niż przez czas prowadzonego postępowania sądowego, na potrzeby którego wymagane jest udostępnienie dokumentów z przeprowadzonego postępowania w sprawie naruszenia.
- Administrator Serwisu będzie także przechowywał dane osobowe Użytkownika i wykorzystywał je w razie potrzeby, aby dotrzymać swoich zobowiązań prawnych, rozstrzygać spory i egzekwować postanowienia umów.
6. Prawa Użytkownika
Administrator danych osobowych zapewnia realizację uprawnień Użytkownika wskazanych poniżej.
Prawo do cofnięcia zgody
Użytkownik ma prawo w dowolnym momencie do cofnięcia każdej wyrażonej przez siebie zgody, np. Użytkownik może zrezygnować z otrzymywania maila w postaci kampanii informacyjnych lub reklamowych, wysyłając wiadomość na adres marketing@incomgroup.pl (tzw. cofnięcie zgody na otrzymywanie informacji handlowej).
Prawo do sprzeciwu wobec wykorzystania danych
Użytkownik ma prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw wobec wykorzystania swoich danych osobowych, jeżeli dane Użytkownika przetwarzane są w oparciu o prawnie uzasadniony interes, np. marketingiem produktów i usług. Rezygnacja z otrzymywania komunikatów marketingowych dotyczących produktów lub usług Incom Group S.A., będzie oznaczać dla Administratora danych sprzeciw Użytkownika na przetwarzanie jego danych osobowych. Jeżeli sprzeciw Użytkownika okaże się zasadny i nie będzie innej podstawy prawnej do przetwarzania danych osobowych Użytkownika, Administrator danych usunie z Portalu dane Użytkownika, wobec wykorzystania których wniósł sprzeciw.
Prawo do usunięcia danych („prawo do bycia zapomnianym”)
Użytkownik ma prawo żądania usunięcia danych osobowych, pod warunkiem, że:
- wycofał określoną zgodę, w zakresie w jakim dane osobowe były przetwarzane w oparciu o jego zgodę;
- dane osobowe Użytkownika przestały być niezbędne do celów, w których zostały zebrane lub w których były przetwarzane;
- wniósł sprzeciw wobec wykorzystywania swoich danych w celach marketingowych;
- dane osobowe Użytkownika są przetwarzane niezgodnie z prawem.
Pomimo żądania usunięcia danych osobowych, w związku z wniesieniem sprzeciwu lub wycofaniem zgody, Administrator może zachować pewne dane osobowe w zakresie niezbędnym do celów ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
Prawo do ograniczenia przetwarzania danych
Użytkownik ma prawo do żądania ograniczenia wykorzystania swoich danych osobowych w następujących przypadkach:
- gdy kwestionuje prawidłowość swoich danych osobowych – wówczas Administrator ograniczy ich wykorzystanie na czas potrzebny do sprawdzenia prawidłowości jego danych;
- gdy przetwarzanie danych Użytkownika jest niezgodne z prawem, a zamiast usunięcia danych zażąda ograniczenia ich wykorzystania;
- gdy dane osobowe Użytkownika przestały być niezbędne do celów, w których Administrator je zabrał lub wykorzystywał;
- gdy Użytkownik wniósł sprzeciw wobec wykorzystania swoich danych – wówczas ograniczenie następuje na czas potrzebny do rozważenia, czy – ze względu na szczególną sytuację Użytkownika – ochrona interesów, praw i wolności przeważa nad interesami, które realizuje Administrator, przetwarzając dane osobowe Użytkownika.
Prawo dostępu do danych
Użytkownik ma prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymanie ich kopii. Ma prawo uzyskać od Administratora potwierdzenie, czy ten przetwarza jego dane osobowe, a jeżeli ma to miejsce, ma prawo:
- uzyskać dostęp do swoich danych osobowych;
- uzyskać informacje o celach przetwarzania, kategoriach przetwarzanych danych osobowych, o odbiorcach lub kategoriach odbiorców tych danych, planowanym okresie przechowywania danych lub o kryteriach ustalania tego okresu, o prawach przysługujących Użytkownikowi na mocy RODO oraz o prawie wniesienia skargi do organu nadzorczego, o źródle tych danych, o zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji, w tym o profilowaniu oraz o zabezpieczeniach stosowanych w związku z przekazaniem tych danych poza Unię Europejską;
- uzyskać kopię swoich danych osobowych.
Prawo do sprostowania danych lub uzupełnienia danych niekompletnych
Użytkownik ma prawo do sprostowania (poprawiania) danych, jeżeli są nieprawidłowe. Jest to także prawo do uzupełnienia podanych przez siebie danych osobowych, jeżeli są niekompletne. Administrator umożliwia korygowanie większości danych osobowych np. samodzielnie poprzez edycję konta lub za pośrednictwem konsultanta.
Prawo do przenoszenia danych
Użytkownik ma prawo otrzymać swoje dane osobowe, które dostarczył za pomocą Serwisu, a następnie przesłać je do innego, wybranego przez siebie, administratora danych osobowych. Użytkownik ma prawo żądać, by dane osobowe zostały przesłane przez Administratora bezpośrednio innemu administratorowi, o ile jest to technicznie możliwe.
Wniesienia skargi do organu nadzorczego
Użytkownik ma prawo zgłaszać do Administratora skargi, zapytania i wnioski dotyczące przetwarzania jego danych osobowych oraz realizacji przysługujących jemu uprawnień. Użytkownik ma prawo złożyć skargę do organu nadzorczego (Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych) z siedzibą przy ul. Stawki 2 w Warszawie.
Użytkownik może realizować swoje prawa przez zgłoszenie żądania na adres ochronadanych@incomgroup.pl
7. Bezpieczeństwo przesyłanych danych
Wszelkie dane osobowe Użytkownika uzyskane za pośrednictwem serwisu są przetwarzane w sposób zapewniający ich bezpieczeństwo, zgodnie z przepisami powszechnie obowiązującego prawa, w szczególności zaś z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
W celu zapewnienia bezpieczeństwa Administrator stosuje bezpieczne szyfrowanie połączenia, umożliwia dostęp do konta jedynie po wpisaniu prawidłowego loginu i hasła, które w tajemnicy powinien zachować Użytkownik. Administrator kontroluje metody gromadzenia, przechowywania i przetwarzania informacji, w tym fizyczne środki bezpieczeństwa, aby chronić przed nieuprawnionym dostępem do systemu. Udziela dostępu do danych osobowych jedynie tym pracownikom, kontrahentom i przedstawicielom, którzy muszą mieć do nich dostęp, aby przetwarzać je na potrzeby Administratora. Ponadto na mocy umowy są oni zobowiązani do zachowania ścisłej poufności, a w przypadku niewypełnienia tych zobowiązań mogą ponieść konsekwencje, łącznie z zakończeniem współpracy.
8. Przekazywanie i Udostępnianie danych osobowych
Administrator danych udostępnia dane osobowe Użytkownika podmiotom zależnym i powiązanym z Administratorem, a także podwykonawcom w zakresie niezbędnym do wykonania umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną. Ponadto może udostępniać dane uprawnionym organom na podstawie przepisów prawa.
Niektórzy spośród naszych dostawców mają siedzibę poza terytorium Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG). W związku z przekazaniem danych Użytkownika poza terytorium EOG Administrator zadbał, aby dostawcy Incom Group S.A. dawali gwarancje wysokiego stopnia ochrony danych osobowych. Gwarancje te wynikają w szczególności ze zobowiązania do stosowania standardowych klauzul umownych przyjętych przez Komisję (UE) lub na podstawie decyzji o adekwatności, tzw. Data Privacy Framework.
9. Prawa autorskie
Wszelkie prawa zastrzeżone © Incom Group S.A. – kopiowanie, reprodukcja, retransmisja lub redystrybucja jakichkolwiek materiałów zamieszczonych w serwisie www.incomgroup.pl w całości lub też w części, w jakimkolwiek medium bez oficjalnej zgody właściciela jest zabronione.
10. Zmiany w Polityce Prywatności
Incom Group S.A. zastrzega sobie prawo do zmiany powyższej Polityki Prywatności. Zmiany będą udostępniane Użytkownikom poprzez publikację na niniejszej stronie.
11. Kontakt
Wszelkie uwagi lub wątpliwości związane z niniejszymi zasadami ochrony danych osobowych danych prosimy kierować:
- na adres e-mail: ochronadanych@incomgroup.pl
- pisemnie, na adres: Incom Group S.A., ul. Mokronoska 6, 52-407 Wrocław.